Un cop tractada l'aigua cal distribuir-la a la població i als serveis públics
que la necessiten. La història de la distribució es remunta a l'any 1855, en què
sorgeix la preocupació per garantir el subministrament en aquell moment.
Amb les
obres portades a terme la segona meitat de la dècada dels setanta es va
aconseguir una extensió a tot el nucli urbà d'aleshores. Posteriorment, s'han
condicionat les noves incorporacions del teixit urbà per aconseguir una
xarxa ben dimensionada i amb materials de millor qualitat. Les instal.lacions
les podem dividir en tres tipus diferents segons el seu ús:
- Transport: Entre l'embassament de Boadella i la planta de tractament
- Xarxa bàsica: Canonades de gran diàmetre per conduir l'aigua dels dipòsits als
diferents barris
- Xarxa secundària: D'on parteixen les escomeses dels abonats
El servei és regulat per diferents normatives entre les quals destaca el
Reglament Municipal que acota les relacions entre l'abonat i el prestador del
servei. També hi ha homologacions que regulen les connexions i les noves
instal·lacions.
Les principals eines de treball són els següents:
- Equips de camp que donen servei ininterromput totes les hores de l'any, per fer
el manteniment de la xarxa de transport i distribució. També s'encarreguen de
les noves connexions al servei, afectacions, control de funcionament. Disposen
de vehicles adaptats a les seves necessitats, materials i eines a "peu de rasa"
i tècnics formats.
- Planificació: És l'eina que permet saber com han d'ésser les instal·lacions en
el futur i poder adaptar les obres per millorar la xarxa, així com invertir
millor els recursos disponibles.
- Atenció a l'usuari: S'encarrega de la part contractual, facturació, altes i
baixes, estadística, cobrament i liquidació dels serveis i tributs, consultes i
gestió del parc de comptadors.
No es tracta doncs d'ésser un simple mantenidor, sinó d'actuar en la vista
fixada en la qualitat, atenció, aprofitament de recursos i planificació de
futur.